۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

خواص حبوبات برای سالم ماندن بدن

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری  آهن توسط بدن برای کمک به ایجاد هموگلوبین در سلول های قرمز خون استفاده می شود و اکسیژن را به سراسر بدن حمل می کند. احساس خستگی و عدم وجود انرژی، اختلال در معده، مشکلات در تمرکز و قرار گرفتن در معرض عفونت ها و بیماری از نشانه های ابتلا به فقر آهن هستند.

  • پزشک برتر
  • يكشنبه ۳۱ شهریور ۹۸

درمان میگرن با دارو و عوارض آن

درمان میگرن چیست؟ چگونه و با چه دارویی رفع می شود؟

میگرن سردرد تپش دار است و می تواند موجب حالت تهوع، استفراغ، نورگریزی و صدا ترسی گردد. ساز و کار دقیق میگرنناشناخته است اما برخی از پزشکان معتقد هستند این بیماری ناشی از اختلال در اعصاب و رگ های خونی رخ میدهد. درمان میگرن

درمان میگرن

ابتلا به این درد می تواند بسیاری از کار های روزانه را به تاخیر بیاندازد و کیفیت زندگی را به شدت کاهش دهد. از همین روی افراد مبتلا به این بیماری سعی در شناخت راهکار هایی دارند که به درمان سریع این بیماری بیانجامد،از این رو در ادامه به معرفی برخی از داروهای میگرن و عوارض آنها میپردازیم.

برخی از این داروها را میتوانید بدون نسخه پزشک تهیه کنید و تعدادی از آنها باید حتما با نسخه پزشک تهیه و استفاده شود.

درمان میگرن

  • پزشک برتر
  • چهارشنبه ۲۰ شهریور ۹۸

خواص درمانی گلابی و برگ گلابی

گلابی را شاه میوه یا آمرود هم می نامند و به میوه پیوندی و شاداب آن شاه آمرود گویند. گیاه گلابی بومی آسیای غربی و اروپای شرقی مخصوصاً نواحی شمال غربی ایران و کوههای قفقاز می باشد. گلابی بعد از سیب مهم ترین میوه دانه دار دنیا و ایران به شمار می آید. گلابی را در زبان عربی سَفرجَل یا عَرمُوط و در زبان انگلیسی PEAR می گویند.

خواص درمانی گلابی و برگ گلابی

گونه های مختلف گلابی طعم های گوناگون از ترش تا شیرین دارند . این میوه حاوی ویتامین های E و C ، کلسیم ، آهن، منیزیم و روی است. چون گلابی میوه ای آبدار و حاوی ویتامین C می باشد ، در زیبایی پوست شما بسیار مؤثر است. یکی از خواص گلابی ملین بودن آن است . همچنین دانه های ریزی که در موقع خوردن گلابی زیر دندان احساس می کنید، برای دفع مواد زائد بدن بسیار مؤثر است.

  • پزشک برتر
  • يكشنبه ۱۷ شهریور ۹۸

بیماری تیفوس چیست؟

بیماری تیفوس 

 

تیفوس یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که تو سط شپش یا موش به انسان منتقل می شود نوع شپشی آن بیشتر در مناطق سرد که ممکن است مردم در شرایط غیر بهداشتی زندگی کنند و شپش هم فراوان باشد شایع است .

 

 تیفوس شپشی در صورت بروز معمولا به صورت اپیدمی یا همه گیری دیده می شود . نوع منتقله توسط موش از نوع شپشی خفیف تر بوده و به صورت آندمیک دیده می شومد. این نوع از تیفوس بیشتر در مساکن انسانی که موش زیاد شایع است و بشتر در اواخر تا بستان و فصل پا ییز دیده می شود .

 

Image result for ‫بیماری تیفوس‬‎

 

  • پزشک برتر
  • يكشنبه ۱۷ شهریور ۹۸

خواص کامل آجیل چهار مغز

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که مصرف روزانه آجیل می تواند خیلی از بیماری ها را در شما رفع کند خوردن آجیل، درمانی عالیست برای بیخوابی و دیابت و … .

 

 

  • پزشک برتر
  • شنبه ۱۶ شهریور ۹۸

انواع داروهای سردرد و عوارض آن ها

انواع داروهای سر درد و عوارض آنها

سردرد از مشکلاتی است که حداقل همگی یک بار آن را تجربه کرده ایم. درد نسبتا شدیدی که به علت های مختلفی ایجاد می شود. معمولا عادت کرده ایم در مواقعی که سردرد به سراغمان می آید به داروهای مسکنی همچون نوافن و ژلوفن رجوع کنیم.دارو سردرد

دارو سردرد

این داروها اگر به طور طولانی مدت استفاده شوند قطعا عوارض خاصی برای فرد مصرف کننده به وجود می آورند. در صورتیکه منشا سردرد بیماری میگرن باشد بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود. در ادامه به معرفی چند نمونه از داروهای درمان کننده سردرد که به قرص سردرد معروف هستند را خواهیم پرداخت و با عوارض احتمالی هر کدام آشنا می شویم.

داروهای سردرد

  • پزشک برتر
  • چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸

چای سیاه و خواص آن برای لاغری و فشار خون ۹

31 خواص و فواید چای سیاه برای سلامت و درمان بیماری ها و سلامت بدن

آیا می دانستید مصرف روزانه چای در روز می تواند از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری کند؟چای، نوشیدنی است که بیشترین مصرف را بعد از آب در تمام دنیا دارد و داری خواص بسیاری می باشد که در جلوگیری و درمان بیماری ها می تواند بسیار مفید واقع شود. چای سیاه که پر استفاده ترین چای در دنیا است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر کند اما آیا می دانید همین خواص چای سیاهی که هر روز دم می کنید و نوش جان می کنید دارای فوایدی بسیار زیادی است؟ برگ چای، دارای کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، پیگمان های فلاونیک، بازهای پوریک، تئوفیلین، ویتامین، کلروفیل، تانن و کافئین است و سرشار از خواصی است که لیست کامل آن را در ادامه این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت.خواص چای سیاه

  • پزشک برتر
  • سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸

از دنیای خواص و فواید زردچوبه چقدر می دانید؟

خواص و فواید زرد چوبه

فواید زرد چوبه به طور عمده به علت فیتوشیمی بودن آن است. ترکیبات زرد چوبه به نام کورکومینویید (مانند کورکومین، دمتوکسیکورکرومین و بیسدمیتوکسیکورکومین) چندین مزیت برای سلامت انسان دارند - که در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد. زدچوبه همچنین شامل روغن های فراری به نام آتلانتون، تورمرون و زینگیبرن است. ترکیبات دیگر زرد چوبه، پروتئین ها، رزین و قند است.خواص زردچوبه

خواص زردچوبه

تاریخچه زردچوبه چیست؟

این گیاه به مدت هزاران سال در آسیا مورد استفاده قرار گرفته است و بخش عمده ای از آیووردا، طب سنتی چینی، داروی سیدها و اونانی را تشکیل می دهد.

فواید سلامتی و خواص قابل توجه زردچوبه چه چیزهایی هستند؟

زردچوبه به غلبه بر التهاب کمک می کند و به درمان ناخوشی های تحریک کننده مانند سرطان و ورم مفاصل هم کمک می کند. به خاطر ترکیبات کورکومین اش، این ادویه نیز فواید عصبی و سلامتی قلبی عروقی را نیز به همراه دارد. در این بخش از سلامت نمناک فهرست جامع از فواید زرد چوبه وجود دارد.

زردچوبه برای لاغری

  • پزشک برتر
  • شنبه ۹ شهریور ۹۸

رژیم غذایی توصیه شده برای افراد دیابتی

رژیم غذایی افراد دیابتی

رژیم غذایی مناسب به افراد دیابتی کمک زیادی میکند, آن ها با تغذیه مناسب میتوانند میزان تزریق انسولین را کاهش دهند.افراد دیابتی

افراد دیابتی

رژیم غذایی و ورزش در کنار یکدیگر، می توانند به افراد دیابتی کمک کرده تا میزان نیاز آن ها به مصرف قرص یا تزریق انسولین کاهش یابد.

  • پزشک برتر
  • پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸

درمان خانگی برای تسکین گلودرد

با فرا رسیدن فصل سرما، شیوع سرماخوردگی، زکام، گلودرد، سرفه، آبریزش بینی و … افزایش می یابد. اگر شدت این علائم زیاد باشد ناگزیر به پزشک مراجعه خواهید کرد. اما می توان با روش های خانگی هم بسیاری از این علائم را تسکین داد. درمان های خانگی و طبیعی به سرعت داروهای شیمیایی اثر نمی گذارند؛ اما ماندگاری بیشتری دارند و بی خطرتر و مطمئن تر می باشند.

از دمنوش های گیاهان دارویی مانند پیچ امین الدوله، میخک، بابونه، و نیز سرکه سیب و انار برای تسکین گلودرد کمک بگیرید.

علت گلودرد چیست؟

علت بروز گلودرد و سرفه های متعدد می تواند تورم در بافت های گلو، ایجاد خراش در بافت گلو توسط مواد زبر بلعیده شده، خشکی هوا و یا آسیب توسط باکتری ها باشد. برای بهبود بافت گلو در صورتی که ملتهب و متورم شده باشد، مواد غذایی یا داروهای گیاهی قابض و ضد التهاب ها موثر می باشند. از مواد غذایی نرم کننده هم برای نرم کردن بافت خشک شده گلو می توان بهره برد. مواد غذایی ضد باکتری هم می توانند باکتری های موجود در بافت گلو را منهدم کنند.

درمان خانگی برای تسکین گلودرد

  • پزشک برتر
  • دوشنبه ۴ شهریور ۹۸